2012. március 24., szombat

Tipp: Mielőtt telefonszerelőt hívna....




Gyakorta tapasztaljuk, hogy az ügyfelek hajlamosak minden telefonrendszerrel kapcsolatos rendellenes működés, vagy nem működés esetén azonnal telefonszerelőt (de igaz ez bármilyen más szerelési igényre is) hívni. Ezzel egész addig semmi gond nincs míg ki nem derül milyen egyszerűen megoldható probléma okozta az üzemzavart, és utána még a számlát is ki kell fizetni.
Amennyiben a munkadíjtól el is tekintünk az ilyen 5 perc alatt javítható esetekben, a kiszállási díj a mai üzemanyag árak mellett egyik szolgáltatónál sem olcsó.
Most az ilyen felesleges költségek, és üzemanyag pocsékolás megelőzésére teszünk egy-két javaslatot.
Néhány egyszerű (tényleg csak a legalapvetőbbekkel foglalkozunk), bárki által elvégezhető hibakeresési, és megoldási lehetőséget fogunk ismertetni melyeket célszerű elvégezni mielőtt valóban szerelőt kellene hívnunk. Fogjuk fel ezt egyfajta, a műszaki termékek használati utasításainak a végén található „egyszerűbb hibajelenségek orvoslása” rovatnak. A leírtakat mind otthon, mind irodában könnyen el lehet végezni, tulajdonképpen szerszámok és hozzáértés nélkül is.
Azért tekintsünk el azoktól az alapvető javaslatoktól, hogy pl: „Nem kapcsol be a készüléke? Ellenőrizze, hogy a készülék csatlakoztatva van e az elektromos hálózathoz.”
Feltételezzük, hogy azért erre már nem kell senkinek a figyelmét felhívni, illetve ha mégis akkor most megtettük mi is.
Nyilván a rutinosabbak már ismerik ezeket a tippeket, és mi is elmondjuk ezeket egy hibafelvétel során, de lehet, hogy a telefonálás költségét is megspórolja az aki megfogadja írásos tanácsainkat.

Szóval legyen a mai a téma: Egyszerűbb telefonszerelési praktikák mielőtt szakemberhez fordulunk.

-Amennyiben „süket” a telefonkészülék, tehát nincs vonal benne, de van egy tartalék készülék esetleg a „padláson”, illetve ha több mellék üzemel az irodában, érdemes kipróbálni másik készülékkel is, hátha kiderül, hogy a készülék a rossz nem is a vonal. Ha kiderült, hogy a készülékben van a hiba máris eldöntheti, hogy önmaga vásárol új készüléket, vagy pl. tárcsázza a Bodcom Kft. telefonszámát és új készüléket vagy javítást rendel tőlünk.

-Természetesen kiderülhet, hogy a vonalban van a hiba. Ekkor sem kell azonban kétségbe esni.
Amennyiben irodai alközpontot üzemeltet, előfordulhat, hogy egy alközpont újraindítás (reset) után helyreáll a vonal. Ha nem tudja hol található a reset gomb (semmiképp sem tanácsoljuk a gombok összevissza nyomogatását az alközponton) a készüléken megteszi egy rövid áramtalanítás is.
Előfordulhat, hogy szünetmentes tápegység miatt az alközpont tovább működik az áramtalanítás ellenére is. Ebben az esetben kérjük inkább hívjon szakembert.
Nagyobb kapacitású alközpontok esetén sem szokott gond lenni a reseteléssel, azonban akinek több száz vagy ezer mellék üzemel a telephelyén az semmiképp ne próbálkozzon egymaga megoldani a hibaelhárítást, ezzel együtt a resetelést sem. Nagyobb kárt okozhat mintha mondjuk szerelőt, pl. a Bodcom Kft.-t hívta volna ki.
Aki otthoni körülmények között észleli, hogy bizony a vonala a süket, és nem a készüléke rossz, annak pedig azt tanácsoljuk, hogy vizsgálja meg a lakásba beérkező ponton, hogy ha ott bedugja a telefonkészülékét, ott is tapasztalja e a vonal hiányát vagy sem. Feltételezve, hogy ott is van felszerelve telefonos aljzat, és egy „hosszabbítóval” érkezik a lakás más helyiségeibe a telefonvonal, így a tesztet el tudja végezni.
Amennyiben kiderül, hogy azon a ponton a vonal rendelkezésre áll, Ön eldöntheti, hogy megfelel e a további használatnak az a telefonos aljzat, esetleg új hosszabbítót vásárol a távolabbi használat lehetősége miatt, vagy telefonszerelőt hív, és tárcsázza a Bodcom Kft.-t, és mi megoldjuk a belső hálózatproblémát.
Amennyiben sikerül tesztelnie, és a bejövő ponton sincs telefonvonal, nagy a valószínűsége, hogy a telefonszolgáltatót kell hívnia a hiba elhárítása miatt.

-Az esetben ha ugyanazon a vonalon több telefonkészülék is üzemel (tehát le van párhuzamosítva a vonal) érdemes külön-külön letesztelni a készülékeket, mert előfordulhat, hogy az egyik készülék miatt süketül el az összes helyen a vonal, és a rossz készülék kiiktatásával máris használható(ak) a jól működő telefon(ok). Itt is választhatja, hogy vásárol egy új készüléket a rossz helyett, vagy a Bodcom Kft. segítségét kéri a továbbiakban.

-Gyakori történet, hogy munkaidő végeztével a takarítás során a fali aljzatból „kiesik” a telefoncsatlakozó. Vannak akik ezt sem veszik észre, és szerelőt hívnak, de ennél sűrűbb az az eset, hogy a takarító személyzet észleli a dolgot, csakhogy ha több aljzat található a falon, esélyes, hogy nem a megfelelőbe csatlakoztatja vissza. Kellemetlen azért kiszállási díjat fizetni, hogy a telefonszerelő átdugja a szomszédos aljzatban a készülék vezetékét. Ha több aljzat van a falon egymás mellett, alatt, stb. érdemes lehet kipróbálni másikban is, hátha megoldódik a „süket” vonal rejtélye, és nincs szükség a Bodcom Kft. segítségére a hibaelhárításhoz.

-Előfordulhat, hogy a vezeték végén lévő csatlakozó (RJ11, ahogyan mi hívjuk „maki”, egyik ügyfelünk szerint pedig „pucuka”) törik el, és ha úgy is tűnik szemre, hogy a helyén van, nem érintkezik megfelelőn. A vezetékre új csatlakozót kizárólag speciális szerszámmal lehet „varázsolni”, de ha van tartalék vezeték máris megoldódott a hiba, illetve vásárolni egy újat is költséghatékonyabb pár száz forintért, mint kiszállási díjat fizetni egy szolgáltatónak.

-Egyre több a hordozható (dect) készülékkel rendelkező ügyfél. Ezeknek a használatijában van egy sor jó tanács a hibaelhárításra vonatkozólag ezért ezeket mi most nem ismételjük meg, csak annyival egészítenénk ki, amiket fentebb is írtunk. Ugyanis ne feledjük ezeknek a készülékeknek a bázisállomása is vezetékkel kapcsolódik a hálózathoz, tehát a vezetéknélküliség ellenére is előfordulhat vezeték probléma. Még ha ez a mondat elsőre kicsit zavarosnak is tűnik.
Az előzetes hibafelmérés így itt is érvényes lehet.

- Az IP telefonok ugyan erősen kapcsolódnak az informatikához, de itt is van vezeték, igaz több eres, és van csatlakozó, igaz szélesebb (RJ 45), ezért esetleg itt is lehet vizsgálódni, esetleg kábelcserével operálni.

Összegezve, azért azt mindenképpen tartsuk szem előtt, ha ezekben az egyszerű fent leírt dolgokban is bizonytalanok vagyunk akkor inkább bízzuk szakemberre a javítást, bátran hívják pl. a Bodcom Kft.-t és ez esetben biztosan szakszerű javítás lesz a végeredmény.
Ezzel együtt reméljük, hogy segítettünk ötleteinkkel, tanácsainkkal, és így esetleg spórolni is sikerült az otthoni, vagy céges költségvetésből.
Terveink között szerepel a továbbiakban majd hasonló ötletbörze az informatikával és a híradástechnikával kapcsolatban is.

Addig azonban hibajelenségektől mentes további jó munkát, és szép napot kívánunk minden kedves olvasónknak!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése